dinsdag 2 oktober 2012

HERFST


Herfst. Met voorsprong het kleurrijkste seizoen van het jaar. Zelfs voor iemand zoals ik die lijdt aan daltonia.
Na één maand Balinese lente en shaking-meditatie lijkt alles nog veel meer gekleurd. Tinten die ik nog nooit mocht aanschouwen zie ik nu heel helder. En ook de mensen ervaar ik anders. Al ben ik natuurlijk degene die veranderd is. Het leven is plots één grote speeltuin geworden. Met eindeloze mogelijkheden. Met overvloed voor wie er heilig in gelooft. 
Zo viel er tijdens mijn afwezigheid een jobaanbieding in onze mailbox. Een Nederlands koppel, Jan & Ans, heeft er op de grens van de Dordogne en de Lot-et-Garonne een domein van drieëntwintig hectare liggen. Hierop staan enkele vakantiehuizen. Omdat ze het wat rustiger aan willen doen zochten ze een beheerderskoppel. Ik schrijf “zochten” want zaterdag hadden we met hen een goed gesprek. Het klikte wonderwel en vanaf eind dit jaar, misschien wat vroeger, misschien wat later, nemen we er onze intrek. We zijn alvast laaiend enthousiast om ons er te gaan vestigen. Het plaatsje heet Gavaudun. U zegt het misschien niets. Maar pakweg tien jaar geleden volgde ik daar mijn allereerste spirituele workshop die mijn leven een andere wending gaf. En nu sta ik er terug, ga ik er zelfs wonen. Via volgende link kan je al eens wat van de sfeer proeven.                                                                               http://www.manoir-de-montauriol.com/homenl.html
Niet alleen ikzelf onderging een grondige transformatie in Bali. Ook mijn bagage. Tussen Bali en Toulouse besliste mijn rugzak om op één of andere exotische bestemming nog een tussenlanding te maken. Twee dagen na mij bereikte mijn back-pack Saint-Méard-de-Drône. Een flesje massage-olie zorgde ervoor dat al mijn kledij onbruikbaar is geworden. Een garderobe-transformatie dringt zich op.
Tijdens mijn afwezigheid hervond Katje, mijn super-vlam sinds drie jaar, haar kracht. Zij regelde op enkele weken tijd de Franse papiermolen, bouwde haar sociaal leven verder uit en zorgde voor een positieve nieuwe wind in ons huishouden. Ik ben apetrots op haar.
Gelooft u ook in overvloed ?
Wat tovert het universum voor u uit zijn toverhoed ?
En voelt u zich ook zo super-goed ?
Zowaar, ik zeg u mijn vriend, vooraleer de haan drie maal heeft gekraaid leest u het in een nieuwe aflevering van les deux fromages en France.
Van uw correspondent ter plaatse. 
A+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten