maandag 8 september 2014

KICKERS


Voorbije dinsdag twee september, hier in Frankrijk de eerst schooldag...
Eindelijk stilte rondom mij en de kans om eens een dagje door te werken aan projecten die er in de zomermaanden niet van kwamen. Simpelweg omdat ik meer bezig was met picknicken organiseren, schommelen, manege spelen, ziekenhuisje spelen, bebe zijn of andere fantasierijke dingetjes.
Zonne heeft zeker van de vakantie genoten, ik alvast ook en vooral veel meer dan vorig jaar.
We deden samen leuke dingen. Meestal eenvoudig maar kwalitatief. En verder was er ook de nodige drukte van Montauriol, Koen zijn markten en onze sociale contacten. 
Het was een bewogen zomer met veel creativiteit en waarschijnlijk ook net iets te veel alcohol. Van dat laatste zijn we ons bewust, dus hier wordt de rem opgezet.
En het leek erop dat we die beruchte eerst schooldag werden beloond.
Waar we vorig jaar vanaf september de ene grote kost na de andere hadden, vond ik dit jaar een kleine schat...
Met een laatste lading afval in onze auto, arriveerden we te vroeg aan onze wekelijkse salsa-les. Ik gooi ons vuil in de desbetreffende containers en merk dat er schoenen staan. En nog een paar. En een grote zak, en nog een grote zak...
Weet je? In het totaal verzamelde ik maar liefst elf paar schoenen voor Zonne. De maat helemaal gepast! Kickers en andere grote merken, in prima staat. Gratis aangeboden om minstens een jaar te overbruggen.
Ik kon niet anders dan laaiend enthousiast zijn.
Want diezelfde middag, had ik mijzelf bedacht dat we dringend schoenen voor ons dochtertje zouden moeten gaan kopen.
Niettegenstaande het nog helemaal zomer is hier in de Lot-et-Garonne, zijn wij alvast materieel klaar voor koudere dagen. 
Dikke zoen en veel liefs, Katrien

1 opmerking:

  1. Jij en vooral Zonne kan er maar goed mee zijn. Zelf ben ik tegen de wegwerp mentaliteit. Niet echt niet goed, ok maar geef al de dingen die nog goed, bruikbaar zijn een tweede kans zo denk ik over onze wegwerpmaatschappij.

    BeantwoordenVerwijderen