zondag 2 maart 2014

HET LEVEN ZOALS HET IS


Onze poes stelt het goed. Laten we daar maar met beginnen. Hij springt, trekt sprintjes en eet terug muizen als voorheen. Door hem te observeren zag ik hem op een avond constant likken aan zijn bil. Toen ik het wat nader onder de loep nam, zag ik een open wonde onder zijn dikke vacht. “Tres profond”, volgens de dierenarts. 
Niettegenstaande was het een grote opluchting te weten dat het toch geen ziekte van Lyme bleek te zijn. Aanstaande woensdag een hopelijk laatste visite bij de dierenarts. 
In plaats van garage-kosten, hadden we deze maand dus poezen-kosten. Maar als we daarmee een zieltje kunnen redden, doen we dat met een glimlach.
Misschien zal diezelfde glimlach dinsdag ook op ons muiltje te zien zijn want dan is het Carnavalstoet door het dorp, georganiseerd door het plaatselijk schooltje. Mama’s, papa’s, mamies, papies, taties en tontons zijn welkom. Allen daarheen, dus!
We kijken in ieder geval al reikhalzend uit naar morgenochtend. Want dan zwaaien de schoolpoorten na twee lange weken terug open. En kan ons grootste lawaai, maar ook wel onze grootste hartendief, terug de school onveilig gaan maken. 
De afgelopen halve maand was er dus een van zingen, verhaaltjes vertellen, verstoppertje spelen, schommelen en gelukkig ook een verjaardagsfeestje waardoor we toch een paar uurtjes voor ons hadden...
Net zoals in Belgie en Nederland is de winter hier geruisloos voorbij gegaan. Alles staat in bloei, de bijtjes zoemen in de bloesems en vandaag was het drieentwintig graden. Tien deze morgen en dertien van namiddag. 
Een paar weken geleden werd ik ook nog gevraagd door de andere gemeentelijst om op te komen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Waar ik bij de eerste neen had gezegd, luidde mijn antwoord dit keer ja. Drieentwintig maart wordt hier dus de dag van de waarheid. Gisterenavond trachtte ik al eens burgemeester te spelen. Dit aan de telefoon, met een vriend... achteraf vernam ik dat de hele tafel plat ging van het lachen. De vraag blijft nog of Gavaudun met een speelvogel wil verder gaan of met een burgemeester...
Van uw correspondenten ter plaatse
A+

1 opmerking:

  1. Go for it dear Koen ! Jaag die muffe geur maar eens goed uit het gemeentehuis van Gavaudun ! Laat ze daar maar eens goed lachen ! Veel succes ! Wat de rosse betreft, als je dieren houd, moet je daar ook goed voor zorgen ook al kost dat eens geld ! Met het houden van dieren kan de rosse geen betere thuis hebben dan bij jullie. :-) Zonne terug naar school, de rust, de stilte terug in huis ! :-) Groetjes, nonkel Herman :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen