zondag 10 november 2013

OFFICIEEL BERICHT


Een kleine avond-ingeving om op die manier toch nog in actie te blijven... het is nog geen half negen maar mijn lijf beweert dat het al middernacht is.
Ik heb een beetje inspiratie. Ik zit echter aan mijn zetel gekluisterd. Maar sinds de invoer van laptops en IPads, kan het geen probleem zijn om zittend werk te verrichten.
Het nieuws is dat Zonne sinds vrijdag officieel ingeschreven is in het schooltje van Gavaudun! L’Ecole maternelle, zoals de Fransen het zo’n mooie naam geven.
Eerder was ik me al eens gaan informeren. Dit zowel bij het gemeentehuis als in de school. En de boodschappen waren relatief uiteenlopend. Ik had dus niet de volle zekerheid dat Zonne zou kunnen starten in januari.
Maar alle vraagtekens zijn sinds gisteren opgelost en bij deze kon ik ook het briefje voor de creche overhandigen met daarop mooi genoteerd: “scolarisation a Gavaudun en 2014”. Eind dit jaar sluiten we zachtjes die deur. Ze zijn er goed voor onze dochter en ze heeft er vriendjes... het zal toch even wennen zijn want vanuit de creche gaat er voorlopig niemand naar ons geliefd dorp.
Wel kent Zonne een paar kleuters; Lou op nummer 1, Suzanne op 2 en daarna volgen Jaelle en Paul. Lou is de drijfveer geweest in dit schoolverhaal. En Lou heeft er zeker voor gezorgd dat Zonne zin heeft om te starten. Hij is het jongetje het van plaatselijk cafe. Een hip en vrolijk gastje met leren jasje... en thuis veel praat... maar eenmaal aan de schoolpoort met zijn mama, is hij vooral timide. Dat konden Zonne en ik gisterenavond aan de lijve ondervinden.
Ik ging  nog even de officiele inschrijving melden aan de juf en onze kleine spruit voorstellen. Juf Isabelle leek nog uren te staan babbelen met mama-Lou maar ze nam toch ook nog de tijd voor ons. Haar entree was hartelijk en ik kreeg al onmiddellijk twee zoenen. Ook Zonne kon er niet onderuit. Ze liet de klas zien. Daarna het slaapzaaltje en het sanitair gedeeltje voor de kleinsten. Kind & Gezin zou deze twee laatste plaatsen afkeuren maar voor La douce France is het allemaal OK. Het heeft ook iets charmant. Het slaapzaaltje heeft zelfs iets kampeer-achtigs.
In ieder geval ben ik waarschijnlijk meer nieuwsgierig dan onze allerkleinste, maar zeker is dat januari 2014 er weer snel zal zijn!
Grandes bisous
Katrien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten