zondag 19 juli 2020

BATMAN FOREVER

De laatste maanden waren voor mij, en zonder twijfel ook voor u, de meest bizarre uit mijn leven. De wereld werd op zijn knieën gedwongen door een Chinese vleermuis.
De zeepbel van altijd maar meer en hoger en dikker werd doorprikt door een simpele vleugelslag van een gevleugeld diertje die het daglicht schuwt. 
Triljarden werden bijgedrukt, alsof het een bijlage van de Flair betrof, om toch maar de fictieve wereld draaiende te houden. 
Maar het Batman-virus geeft zich niet zomaar gewonnen. 
Pharma-reuzen wereldwijd proberen hem vleugellam te maken, niet om de mensheid te redden, laat daar geen misverstand over bestaan, maar om de aandeelhouders  nog rijker te maken. Onvoldoende geteste vaccins overspoelen binnenkort de planeet. Met het mes op de keel wordt de maatschappij gedwongen een spuit te zetten. Er wordt gedreigd met schrapping van sociale rechten voor wie de kudde niet volgt. 
Persoonlijk zal het me pepperoni-worst wezen, die schrapping, want ik ben een nobody in sociale-rechten-land, ik kom op geen enkele lijst voor, en dat wil ik graag zo houden. 
De minst betreden paden zijn voor mij althans op lange termijn,de beste.
Het toverwoord in deze tijden is samenwerking. 
Omring jezelf met een houthakker. Een kruidenvrouwtje. Een schrijver. Een verhalen-verteller. Een moestuin-expert. Een muzikant. Een dromer. Een avonturier. Een technicus. Een humorist.
U kent ongetwijfeld het verhaal. Het verhaal van de vlinder. Die met zijn vleugels wappert in het Amazonewoud. En zo een tsunami veroorzaakt in Timboektoe. Bij deze.
Batman bestaat dus echt. Strijdend tegen het onrecht. Strijdend tegen het vierkant draaien van een ronde bol, ergens verloren in het immense eindeloze heelal. 
Ik wens jullie de zon, op elk pad die wordt bewandeld. 
Zo niet. Allen op naar Swentibold.
Van uw correspondent ter plaatste.
A plus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten