woensdag 18 juli 2012

ONBEKEND IS ONBEMIND


Enkele dagen geleden waren we uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van Frank Bos. De superlieve man met zijn witte manen was onlangs zeventig geworden. En daarom had Mieke, zijn bevallige echtgenote, een verrassingsfeestje in elkaar gebokst. Het was heel gezellig, leuk gezelschap, lekkere wijn en Indisch eten. 
Ik moet je wellicht niet vertellen dat de slaap nog in mijn ogen en hoofd woonde, toen de wekker de ochtend erna om drie uur de straat wakker maakte. Ik moest namelijk naar de Belgische ambassade om wat papierwerk in orde te maken. De trein tsjoeketsjoekte me in vijf uur naar de hoofdstad. Het eerste wat me dadelijk opviel was de drukte. Een echte heksenketel aan verkeer en uitlaatgassen. Ik vroeg me ook af waar Parijs zijn bijnaam “de lichtstad” heeft aan te danken. Want terwijl het hier in de Dordogne alweer enkele dagen bakken en braden is, was er daar van licht maar weinig sprake. Het was er grijs en grauw.
De laatste week zijn les deux fromages langzaam maar zeker, maar zeker langzaam uit hun dipje aan het klauteren. Onze plannen krijgen langzaam wat meer vorm. We krijgen geregeld goed nieuws en we kunnen weer lachen. Het leek wel alsof we dat waren verleerd. De reden daarvoor is voor ons beiden niet ver te zoeken.Alleen is het heel moeilijk om daar iets over te schrijven.Want zoals vaak is onbekend ook hier onbemind.En dat is jammer. Doe daar nog wat negatieve berichtgeving links of rechts bovenop en dan is het kalf helemaal verzopen. Ik spreek in raadsels terwijl dat eigenlijk niet zou mogen. Ik verwijs jullie graag door naar één van de volgende bijdragen op deze blog. Al dan niet geschreven door mijn schattige echtgenote Katrien. Die al Frans spreekt als een Zwitserse schaapsherder. Met tandpijn. 
Ik heb alvast één ding geleerd de voorbije maanden. Als je aarzelt, groeit je angst. Als je waagt, groeit je moed.
Heeft Zonne al een tand of tien?
Bent u fan van Frank Deboosere, of eerder van de borsten van Sabine?
En is, wie niet weg is, nog altijd gezien?
Misschien worden de mysteries ontsluierd, in een knapperig verse nieuwe aflevering van les deux fromages en France.
Van uw correspondent ter plaatse.
A+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten