maandag 23 november 2015

E.T. PHONE HOME...


Als verstokt roker zijnde, stond ik zaterdagavond rond de klok van tien, als naar slechte gewoonte, buiten een sigaret te roken. Het was muisstil en er was een prachtige sterrenhemel. Terwijl ik de hemelpracht stond te aanschouwen zag ik plots een helder licht. Het was al zo snel verdwenen als het was gekomen, als met de snelheid van het licht in het kwadraat. Tot de vierde macht. 
Nu heb ik al wel vaker vallende sterren gezien. Maar dit leek er in de verste verte niet op. Dit was veel dichterbij.
De dag erna bezocht ik de site van het Koninklijk Meteoroligisch Instituut, op zoek naar info over kometen of ruimte-afval die de dampkring was ingevlogen. Maar er werd geen melding gemaakt over wat dan ook.
Zag ik iets die niet door mensenhanden werd gemaakt? Veel kans. Of dat dan een meteoor was, of één of andere vreemde snuiter, afkomstig van één of andere nog vreemdere planeet, laat ik in het midden. Maar één ding kan ik jullie wel meegeven. Het gaf me een héél goed gevoel. En dat is, naar mijn bescheiden mening, het belangrijkste.
Van uw correspondent ter plaatse.
A+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten