zondag 13 oktober 2013

GELUK


Negentig dagen. Zolang is het geleden sinds ik nog eens in de pen kroop. Met uitzondering dan om mijn belastingsbrief in te vullen zag ik geen balpen meer van dichtbij.
Ik maak mezelf wijs dat ik niet meer kan schrijven. Wat natuurlijk een belachelijke gedachte is. Je verleert schrijven net zomin als dat je tandpasta terug in de tube kunt duwen. 
Er is nochtans heel wat te vertellen. Maar of het u allemaal aanbelangt is nog maar de vraag. 
Het heeft ook geen zin om een chronologisch verslag te geven betreffende de afgelopen maanden, dat zou wellicht net zo lekker lezen als de gele gids. Maar dan in het Servo-Kroatisch.
Laten we dus maar in het NU blijven.
Ik zit aan de keukentafel. 
Op de achtergrond zingt ZAZ “eblouie par la nuit”.
De kastanjes die we deze namiddag raapten staan te poffen op het vuur.
Het eekhoorntjesbrood van driehonderdachtentachtig gram die we daarstraks vonden ligt klaar om gebakken te worden.
Het glas porto die in tweeduizendendrie op vaten werd getrokken is halfleeg.
De natuur zorgt goed voor ons.
Maar ook het universum is ons goedgezind. Sinds ons vierjarig jubileum lijken we in een andere flow te zitten.
We kunnen weer lachen.
We slapen beter.
We ontmoeten veel nieuwe, interessante mensen.
We houden van elkaar.
Er ligt wel wat werk in het verschiet.
We dansen salsa.
Eenvoudig geluk.
Het bestaat.
Van uw correspondent ter plaatse.
A+


3 opmerkingen:

  1. Heerlijk jullie te lezen... en te vernemen dat het er nu weer zo goed gaat... enjoy!xx Winke en Mika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Koen, Katrien en Zonne. Eindelijk nog eens wat beweging op jullie blog :-) Ik ben nog steeds in Arzal tot 9 november misschien nog maximum 1 week langer, Ben dan toch al 2 maanden hier en ik kan jullie vertellen dat zo goed als niet aan Belgie - Turnhout denk :-) Zoektocht naar een nieuwe stek voor mij hier in Arzal of nabije omgeving gaat gewoon door. Ik heb mij in de fnac van Vannes een Samsung GALAXY Tab3 aangskocht. Ik ben nu in mijn vakantiewoning dit bericht aan het invoeren. Ik mag en kan nu door de hulp van mijn buren ( draadloze verbinding ), mijn Franse vrienden nu op het internet :-) Leuk om van het thuisfront wat op de hoogte te blijven en meteen op jullie blog te kunnen reageren :-) Vele groetjes en aan iedereen 2 dikke Franse groeten :-) Nonkel Herman :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Katrien, Koen en Zonne. Mijn toekomstig wonen, leven in Arzal wordt op 6 november een feit. Op die dag wordt de verkoopsovereenkomst voor het bouwperceel opgemaakt en getekend. Wat zet ik toch allemaal uit he ! Het bouwperceel ligt op ongevveer 500 meter afstand van mijn Franse vrienden. Nu nog een bouwfirma zoeken voor een bescheiden woning. Tot de volgende beste vrienden ! Nonkel Herman :-)

    BeantwoordenVerwijderen