donderdag 13 juni 2013

SAVED BY THE BELL


Naar schatting duizend zieltjes hebben we deze week van een gewisse dood gered. 
Door de zomerse temperaturen kriebelde het om het zwembad onderhanden te nemen. Door het niet-gebruik ervan had de natuur het echter overgenomen. Bij het leegpompen merkten we enkele dikkopjes op. Hoe meer het water daalde, hoe talrijker ze werden. Enkele werden tientallen, tientallen honderdtallen. Toen het zwembad bijna leeg was, hadden we een vijfentwintig-liter vat vol kikkervisjes. Met de traktor reden we heel voorzichtig naar de vallei waar onze zwemmende vrienden een nieuw onderkomen vonden in een oude waterput. Vergezeld van enkele salamanders en andere ongekende waterwezens. We hadden er alvast een voldaan gevoel bij. 
Gisteren viste ik uit datzelfde zwembad ook nog een baby-slang. Met de eerste warmte komen die de laatste weken uit elke kier tevoorschijn. Ik vind ze nogal kruiperig en ben er niet zo wild van, enkel mijn hart gaat als een wilde tekeer. 
Onze kersenboom bezwijkt bijna onder zijn vruchten, de heerlijke rode besjes liggen hier zomaar voor het oprapen. Even kan ik me bijna voorstellen hoe Adam en Eva zich moeten hebben gevoeld in het Aards Paradijs. Bijna. Een heel klein beetje, althans. Terwijl ik dit namelijk schrijf scheuren twee straaljagers de stilte doormidden. Weg Adam en Eva. Maar nog steeds het paradijs. 
Van uw correspondent ter plaatse.
A+

1 opmerking:

  1. Jullie hebben blijkbaar echt het paradijs ( op aarde dan toch ) gevonden. :-) Mijn paradijs ligt zoals je weet op een ander he beste vrienden. Ik ben er nog steeds ernstig mee bezig. Ik heb er al meermaals met mijn zuster, schoonbroer en mijn andere vrienden over mijn plannen gesproken en dat is al heel wat voor mij. Misschien volgende week een belangrijke stap verkoop van mijn appartement aan mijn vriend en ex-werkmakker eveneens op pensioen. Duim een beetje voor mij dat deze verkoop door kan gaan. Ik hou jullie op de hoogte. Geniet intussen van jullie eigen paradijs in Frankrijk. Beste groetjes vanwege nonkel Herman uit Turnhout. Wie weet binnenkort uit Arzal ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen