donderdag 16 augustus 2012

HOME ALONE


Enkele dagen geleden zwaaide ik de twee vrouwen van mijn leven uit. De jongste zich van geen kwaad bewust, de oudste met nét iets meer stress, denkende aan de duizend kilometer die haar scheidden van Vlaanderen. Nog geen uur later zag ik hen al terug. Langs de kant van de weg. In allerijl opgebeld als backup. Wegens een ondergekotste wagen. Zonne’s ontbijt van eendesnaveltjes op een bedje van truffelmarmelade was haar blijkbaar slecht bekomen.
In de dagen die ik  alleen doorbreng heb ik nog niet stl gezeten. Ik heb intussen al drie markten achter de kiezen en ik amuseer me. Al is het wel terug wennen om om half vijf de wekker in je oren te horen schreeuwen. Maar het is ook heerlijk om op dat onmenselijke uur de luiken te openen en de schitterende sterrenhemel te mogen aanschouwen. En om de blinkende oogjes van het wild te zien langs de kant van de weg. Ik word daar zelf behoorlijk wild van. Als ze tenminste niet in de vitrine van de beenhouwerij liggen. Deze morgen stonden er maar liefst zes hertjes te liften. Zelfs voor mijn ruime wagen iets teveel van het goede. Ze hadden zich beter opgesplitst in groepjes van twee. Morgen vindt u me trouwens op de markt van Ribérac. Allen daarheen dus.
Ik hoorde gisteren van mijn lief vrouwtje, die dus in Vlaanderen Vakantieland vertoeft, dat Zonne nu echt begonnen is met de wereld te verkennen op twee voeten. Thuis deed ze al enkele stapjes maar nu stapt ze echt rond.
Het is vreemd om in een huis vol stilte thuis te komen. Vreemd. Maar ‘t doet ook wel eens goed. Alhoewel stilte gisterenavond  relatief was. Toen ik een maaltijd in elkaar draaide begon door de rookontwikkeling plots het brandalarm te loeien. Dat kwam omdat ik tegelijkertijd ook nog eens bezig was met de was op te plooien en mijn rughaar af te scheren. En zoals we allemaal weten kunnen wij mannen slechts één ding tegelijk doen, en dat in tegenstelling tot vrouwen. Die kunnen bijvoorbeeld koken én zagen op hetzelfde moment.
Bekeek u al eens de beelden die Curiosity maakte op de rode planeet?
Herinnert u zich nog wat u vorig jaar op dit moment deed?
En weet u iets wat ik niet weet?
Klare wijn. Dat wordt er geschonken. In een kristalheldere nieuwe aflevering van les deux fromages en France.
Van uw correspondent ter plaatse.
A+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten