dinsdag 3 april 2012


Hey daar, Belgjes! Dag vrienden en familie... nog eens een woordje van het vrouwtje-des-huizes... Katrien...
Hier verloopt alles naar wens; in die zin dat ik tevreden ben met het krijgen van Franse lessen, dat ik tevreden ben met daarnaast voornamelijk mijn taak als huisvrouw en moeder voor Zonne... inderdaad zoals tante Son ons reeds schreef voelt het wel OK om in den beginne voor een kindje wat meer tijd thuis te spenderen dan overal en dagelijks in te rushen... we doen het dan met minder maar we krijgen veel waardevols in de plaats! Niettegenstaande dat ik mijn dagje tegen avondtijd wel voel in mijn lijf. 
Heeft Zonne een fijne dag gehad (wat meestal wel het geval is; een dagje waarin we beiden een evenwicht vonden in geven en krijgen) dan begint mijn kaarske te doven rond 21u, laat me in het beste geval nog zeggen 22u... is het echter een dag geweest waarin de weegschaal meer overhelde naar het geven, tja... dan ben ik héél blij dat ik me om 20u mag neerleggen in een zetel of andere... eventueel nog even tijd voor mezelf?!
Voorlopig vinden Koen en ik een goed evenwicht in de dagelijkse dingen... alles voelt hier meer natuurlijker en meer passend bij ons. Natuurlijk kennen we beiden ook onze stress, want dat blijft overal gelijk... overal zijn er dingen die je zelf niet in de hand hebt en waarover je wel eens wakker ligt... beiden kunnen we er bijvoorbeeld zo van balen dat anderen hun verantwoordelijk niet nemen! Ook internet blijft soms wel wat lastig... dit is onze -tot hiertoe- enige verkeerde keuze. Internet elders uitoefenen dan thuis is omslachtig en duur, toch zeker als we onze gehele som hiervan maken! Beiden dachten we beter af te zijn met een abonnement en een stickje omdat we meer onderweg zouden zijn dan thuis. Voorlopig geldt dat dus niet!
Qua gezondheid ook alles heel fijn in orde! Door meer buiten te leven en werken, de vitaminen van de zon te absorberen en niet te veel lawaai rond de oren te hebben lijkt het alsof onze ziel zich meer kan afstemmen op ons lichaam. Het lijkt alsof hij fluistert dat we hiervoor een bonus krijgen en dat is een gezond lijf! Ook voor Zonne geldt dat... ze moet nog haar laatste herhaling krijgen van een vaccin maar dat zal het dan ook zijn! Verder hebben we hier nog geen dokter nodig gehad! Ze groeit als kool en past zich gemakkelijk in maatje 80 (dus tegen dat ze 1 jaar is, gaat ze verdubbelt zijn in lengte!), ze maakt goede bewegingen om te stappen, richt zich op om alleen recht te staan en krijgt een mond-vol-tanden! ... het brabbelen blijft nog steeds brabbelen... nog niets dat onze taal benadert; noch het Vlaams, noch het Frans. 
Koen is hier en daar eens thuis van zijn buitenverblijf nabij Bergerac en heeft een nieuwe hobby gevonden: vogelkotjes maken! Het eerste was een zeer geslaagde versie -en even dachten we dat er niets beter kon gemaakt worden... hihi... maar het tweede kotje is échte ééntje met klasse!! ... ik met mijn ergo-oog benoemde het als een service-flatje! Of een Japans Zen-huisje zou ook passen... allé, op naar een derde kotje voor al die bezoekers van onze tuin! ... ik dacht al eens aan Jef de Beuckeleer die ook steeds dacht dé uitvinding te hebben gevonden om schatten te verdienen; wel, Koen heeft ook zoiets in zijn geest!
Verder las ik nog in het schrijven van Sanne, Evi en Tante Son dat er een familie weekend plaatsvond... ik kan me al voorstellen dat dat een hele verhuis was met al die klein mannen en dat het er best druk en geestig zal geweest zijn. Wat was de bestemming, trouwens? En volgt er dan een versie in het najaar, of niet? In ieder geval heb ik daar al eens over nagedacht en zoals het er nu uitziet -maar ja, dan spreek ik met 2 woorden want bij ons veranderen de dingen soms snel- twijfel ik of het najaar een goed moment is om af te komen naar België... in die zin dat Zonne bij onze “assistente maternelle” voltijds terecht kan vanaf half augustus... dat zal dan de tijd zijn dat ik me ten volle kan richten op ander werk dan huisvrouw... ik wil die kans dan ook wel grijpen!
We zien wel, het is nog een beetje koffiedik kijken wat de toekomst betreft!
In ieder geval doe ik via deze weg iedereen veel groetjes en wens ik iedereen het allerbeste! We horen elkaar wel via blog of andere wegen... 
en ah, ja... nog belangrijk voor anderen (Mieke, sorry dat je zo lang moest wachten op een antwoord op je vraag) maar beiden hebben we een Frans telefoonnummer.
Koen 0033 787 439 061
Katrien 0033 782 625 786
Het Belgisch telefoonnummer dat op onze kaartjes stond, is qua krediet bijna op en kunnen we enkel herladen in België... dus die telefoon staat zelden nog aan, niettegenstaande hij nog wel bestaat!
Veel liefs! XXXX.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten